fbpx

Blog

Hana Kubáčková

Když do terče, tak do černého

Bylo nebylo … Před pár lety tedy rozhodně bylo. Tenkrát stačilo, když makléř nechal vyfotit nemovitost profesionálním fotografem a provedl lehké aranžmá před focením. Už tím se odlišil, už tohle výrazně zvyšovalo šanci na prodej či pronájem nemovitosti. Doba se mění neustále, a tak dobré fotky dnes už pro úspěšný prodej nestačí. Nabídka nemovitostí se navíc rychle přesouvá i na sociální sítě, kde je však třeba cílit. A ideálně na výbornou.

V článku ponechám stranou odbornou přípravu nemovitosti před prodejem (home staging), její dobré vizuální a textové představení (profi fotka, video, virtuální prohlídka, copywriting), propagaci na realitních serverech. Považuji je za samozřejmost a pojďme tedy k těm sociálním sítím, resp. Facebooku.

Facebook v naší domovině používá více jak polovina populace, tedy jsme na čísle cirka 5,5 miliónů lidí. Každý uživatel navíc denně na této síti naskroluje několik metrů a věnuje se jí v průměru 2 hodiny. Z toho na první dobrou vyplývá, že Facebook je síť, kde se vyplatí nemovitosti prezentovat, inzerovat a díky ní i prodávat. Proč prostě takové - v dobrém slova smyslu - tržiště, kde se nachází tolik lidí, k obchodu nevyužít?

V souvislost s placenou reklamou na Facebooku jsou podle mě důležité dva termíny – remarketing a cílení.

Remarketing v krátkém popisu znamená, že cílíme reklamu na lidi, kteří navštívili web (v tomto případě prezentační web nemovitosti) a strávili na stránce určitou dobu. Konkrétní prodávaná nemovitost se jim pak na Facebooku připomíná v určitém časovém horizontu pravidelně. A tedy – nezapomenou.

Cílení zas umožňuje oslovit konkrétní publikum podle věku, pohlaví, zájmů, lokality, vzdělání, zaměstnání anebo životních událostí. Důležitá je možnost vytvářet si tzv. podobná publika a na ně se zaměřit. Facebook umí z lidí, co si prohlížejí profesní stránky či reklamu, vytvořit publikum podobné této skupině a tím rozšíří okruh uživatelů, kterým se reklama zobrazuje. A stále jde o podobné lidi, s podobnými zájmy a v podobné situaci.

Jednoduchý příklad z praxe je nabízet byty vhodné pro rodiny, tedy dispoziční uspořádání 3kk a více, třeba právě sezdaným párům, anebo dražší nemovitosti lidem s vyšší pozicí a dobrým příjmem. Toliko namátkou, možností je samozřejmě daleko více.

Ano, kupující se může ozvat proto, že inzerci viděl na nějakém realitním serveru anebo zareaguje na prodejní plachtu na nemovitosti. Ale proč do svého portfolia nezahrnout také Facebook s jeho velkým potenciálem?

Jdu totiž ráda s dobou a ráda využívám všechny dostupné kanály. A samozřejmě spolupracuji s profesionály, kteří mě v oboru posouvají a mé služby vylepšují. I makléřina znamená obklopit se dobrým týmem.

Jestli se mnou chcete zůstat v kontaktu, sledujte mě třeba právě na Facebooku, ať o mně a mé práci víte co nejvíce.
Image

Ochrana osobních údajů

Informace o ochraně osobních údajů naleznete zde.

Povinné informace

Hana Kubáčková
Babice 78
251 67  Řehenice
T: +420 602590699
IČ: 716 34 614
Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku od 28. 6. 2004