Osobní email pomohl objevit Popelku aneb jak jsem prodala dva byty v Nuslích

Jeden atraktivní, druhý až na druhý pohled.

V lednu 2021 jsem předala novým majitelů dva byty v Nuslích. Jeden byl poutavý na první pohled. 1+kk s terasou, v novostavbě, světlý a okna do vnitrobloku. Druhý byl prodejní oříšek – rozlehlý přízemní byt před rekonstrukcí.

Atraktivní byty se prodávají jednodušeji. Co lidé většinou u nemovitostí oceňují krom umístění? Světlost, tedy větší okna, orientace na V či JV, terasu či balkon, vyšší patra. To vše byt v Bartoškově ulici splňoval. 

Převyprávět divákům atraktivitu

Za jeden ze svých úkolů jsem považovala dostat tuto atraktivitu k zájemcům, vizuálně a textově ji tedy převyprávět, zachytit. V nemovitosti proběhl home staging, vznikly profi fotografie a v neposlední řadě poutavé video.

Cílová skupina mi byla jasná, od začátku jsem vnímala, že půjde o singl muže. Proč to byl zrovna muž a ne žena, nedokážu určit, ale intuici v obchodě – kromě jiných měřitelných záležitostí – používám ráda. A nakonec jeden z vážných zájemců byl velmi příjemný mladík. 

Propagovalo se samozřejmě nejen na inzertních serverech, placená reklama a přesné zacílení proběhly i na sociálních sítích.

Tak po zhlédnutí videa jsem měla ten byt chuť koupit, i když ho nepotřebuji, třeba na pražské dýchánky s kamarády.“

Já snad půjdu na prohlídku, i když jsem neměla nic takového v plánu kupovat.“

Cituji pár ohlasů na video. To samozřejmě potěší a zahřeje. A člověk ví, že dobře představil kvality nemovitosti.

13 prohlídek za 3 dny a aukce

Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Během pár dnů jsem zorganizovala několik prohlídkových dnů, na kterých se sešlo 13 zájemců. Nakonec z nich vzešli dva vážní, a tak přišla na řadu aukce a nemovitost se prodala vyšší finanční nabídce. Naprosto chápu, že to pro kupující není nic příjemného a já s nimi soucítím, opačné pocity však mívají prodávající. 

Jeden příběh se završil šťastně. 

Popelka a jak na ni

O pár ulic vedle stojí přízemní byt. Rozloha 100 m2, dispozičně však pouze 2+1. Nemovitost v původním stavu, navíc pro užívání rodiny bude třeba změnit dispozici na 3 či 4 + kk. Přízemí, původní stav, velká rozloha a málo pokojů – obecně se tyto byty prodávají hůře. Takže oříšek? Tak trochu ano.

Hned v úvodu spolupráce s majiteli jsem nechala vypracovat architekta Radana Volnohradského návrh dispoziční změny na zmíněné 3+kk a 4+kk, které bude více odpovídat rozlehlé metráži. Šlo mi o to, aby si zájemci uměli představit, jak půjde s bytem kouzlit. Být jim v tom nápomocna.

I zde jsem samozřejmě vsadila na home staging a kvalitní promo. A od začátku jsem říkala, že hledám objevitele krásy a poetiky. Takové zájemce, kteří uvidí skvost pod domnělým nánosem. 

Sázím na osobní emaily, které představí to, co je za oponou

Před prohlídkou každé nemovitosti posílám zájemcům ještě osobní email. Do něj se vejde to, co se do prodejního textu nevejde. Jsou to jak technické a praktické informace, tak informace osobní, které vyvolávají pocity. A u těch správných lidí to zkrátka zabrnká na vhodnou strunu.

Zde jsem důraz kladla na to, že byt má svoji historii. Manželé v něm žili přes 30 let, vychovali v něm své děti – místo má tedy příběh, rodinnou linku. Byt nestřídal majitele, nebyl přeprodáván. Jen skončila jedna kapitola – manželé se rozhodli odstěhovat za Prahu. A to může oslovit ty, kteří třeba v nemovitosti chtějí také založit rodinu a prožít v ní dlouhý osobní příběh. 

Tyto mé emaily pomáhají prodeji, protože představí místo z pozice za oponou. Nemovitost utváří nejen reálie, ale i to neviditelné, co je tak trochu schované ve zdech. Lidé tyto komplexní informace umějí ocenit. Nekupují si housku k večeři, ale místo, ke kterému chtějí mít dobrý vztah, místo, které se má stát domovem.

A všechny kroky, které k tomu jako makléř činím, tedy že předám praktické informace i příběh, který je s nemovitostí spjat, prodeji pomáhají.

“Velmi děkujeme, že jste si našla čas na dnešní prohlídku bytu v Nuslích. S manželem jsme mezi tím viděli i další byty, ale nemohli jsme se myšlenkově odpoutat od tohoto. Zdá se být nejen bytem, ale i domovem, ve kterém člověk může strávit celý život jak s partnerem, tak do budoucna s dětmi. Tímto vším bych chtěla říci, že máme o tuto nemovitost vážný zájem.“

A tento krásný email završil hledání objevitele krásy a poetiky. A když jde navíc o fajn a příjemné lidi, celý proces prodeje, který se pak také musí právně a organizačně dotáhnout, je jedna velká radost.

Mgr. Hana Kubáčková

Mgr. Hana Kubáčková

+420 602 590 699
hana.kubackova@qara.cz

QARA s.r.o.
Šafaříkova 201/17
120 00 Praha 2 – Vinohrady

Write a comment