Zní to cizokrajně, přesto se velmi vyplatí – home staging

Půjdu rovnou k meritu věci – chcete prodat nemovitost rychle a za co nejvyšší možnou cenu? Pak zbystřete, home staging vám cenu nemovitosti zvedne a vložená investice se vám vrátí nejméně desetkrát . Proč ho tedy nevyužít? O otřepanou frázi v tomto případě nejde.

Home staging v překladu znamená přípravu nemovitosti na prodej nebo pronájem a její profesionální prezentaci.

Žijeme v době vizuální. Displeje jsou vlastně všude kolem nás a řada lidí si i ve volných chvílích vytáhne telefon a brouzdá po sociálních sítích a internetu. Výjimky jsou světlé.

Prodej nemovitostí jde samozřejmě s dobou, a tak první kontakt s vaším bytem, domem, chatou, pozemkem, kanceláří budou mít kupující většinou skrze internet. A stejně jako si lidé o sobě navzájem dělají první dojem velmi rychle, stejně to platí i u nemovitostí. Měly by zaujmout na první pohled. Jak na to?

Každá nemovitost má svého ducha, svojí jedinečnou atmosféru a potenciál. Jde teď o to tuto atmosféru a potenciál:

– rozpoznat

– zdůraznit

– a zužitkovat.

A tohle všechno je úkolem home stagingu.

Od čtení k praxi a pro lepší představu. Tyto interiéry mých prodávaných nemovitostí připravila Mirka Došlá (sellafurniture.com). Na fotkách je nemovitost před a po odborné přípravě interiéru.

Z fotek je teď i vám patrné, že home staging zdůrazní klady vaší nemovitosti a vytvoří kvalitní vizuální pozvánku pro kupující. Samozřejmě následován kvalitní fotografií.

A platí to pro nemovitosti prázdné i pro ty, ve kterých se ještě bydlí. Do prázdných se přiveze nábytek a tím pomůžeme všem kupujícím, kteří nemají prostorovou a vizuální představivost. A věřte mi, je jich většina. Najednou vidí, co všechno s interiérem lze udělat, aby se tam dobře bydlelo. Je to pro ně velmi inspirativní.

U nemovitostí, kde se ještě bydlí, hrajeme s aktuální situací a nábytkem. Důležitou součástí je pak dekorace a samozřejmě úklid. Jde o to, aby potenciálního kupce nerušila například změť osobních předmětů. Zkrátka, aby si mohl představit, že tam žije právě on a ne nikdo jiný.

Kupující se prostě často rozhodují pocitově. Daná nemovitost je buď vizuálně a emočně osloví anebo rychle přeskočí na konkurenční nabídku. Vždyť domov není místo, je to pocit, a trávíme v něm velkou část našeho života. A ideálně se v něm cítíme dobře.

Chyťme tuto příležitost pevně do rukou. Home staging zkrátka pomáhá, ověřeno praxí.

Je však prvním krokem k prodeji vaší nemovitosti. Nikoliv posledním. Následují další prvky úspěšného obchodu – kvalitní prezentace včetně copywritingu, promyšlený marketing, jednání se zájemci, právní zastřešení obchodu a tak dále.

Pokud je to pro vás příliš kroků, které byste museli zvládnout, ráda se stanu i vaším průvodcem při prodeji či pronájmu nemovitosti. Více o mně a mé práci najdete na těchto stránkách.